Friday, April 29, 2011

Program Bawah Tajaan MARA Di Kolej Insaniah Part 4...

video


haha..program da lepas berapa purnama  disebabkan oleh kerajinan beta menghasilkan short video nih..akhirnya ada gak sambungannyerr..wahaha..gambo aweks ja banyak..gambo haku?? hampes... (T_T) ....tak pa...nanty kita amek len noh..haha..k la..cakap banyakpon da cita abes dah ari tu..pandai-pandai la hampa pi cari entry yang ary tu..haha..k..cabut dulu..

Sunday, April 24, 2011

Simtom Dekat-Dekat Exam.....


1.  Membaca tanpa menghiraukan keadaan sekeliling. Yang kepoh jadi pendiam. Orang masuk keluar bilik pun dah tak perasan. Kalau orang tanya, jawab pun dengan muka pandang buku.

2.  Membaca dengan kadar yang cepat. Faham atau tidak itu perkara kedua. Yang penting ada point untuk ‘goreng’ soalan subjektif. Soalan objektif lagi senang, bulat-bulat  je. Hahadoii..

3.  Nak turun kafe tu fikir 2,3 kali. Tak pun sekali sehari je. Dah tu tak ada masa nak makan dekat kafe dah. Main bungkus je. Sambil makan dalam bilik boleh baca apa yang patut. Kalau ada kawan yang tolong bungkuskan makanan, sangatlah indah hidup.

4.  Orang yang jenis audiotori pulak masa ni lah bukak mp3 volume paling sakit telinga.Tapi masa ni memang tak sakit telinga sebab sakit otak lebih dari sakit telinga.

5.  Kalau main mesej tu balas sikit-sikit je. Pendek-pendek. Tak ada masa fikir nak taip panjang-panjang. Kawan punyalah taip tulis dua muka surat, kita balas ‘k’ je. huhuhu.. Nah! Ambil ubat. Kacau orang lagi!

6.  Mula bukak buku yang tebal-tebal. Buku yang patutnya perlu baca untuk satu semester, boleh habiskan dalam satu malam je. Fuh, dasyattt…

7.  Asyik-asyik tengok jam. Sampai tak cukup jam handphone, jam tangan. Siap tanya lagi kawan sebelah. Yela, masa itu emas kan?

8.  Stok Nescafe, kopi Tongkat Ali, kopi Mak Dara, cucu dara semua lengkap untuk jaga malam. Tiap-tiap malam minum sampai dah tak ada kesan. :)

9.  Meja belajar bersepah. Mana dengan highlighter, pen biru, hitam, merah. Kertas-kertas nota lagi. Buku semua terbukak. Kalau ada buku tambahan dari perpustakaan semua nak bukak serentak. Ada tu 4,5 buku serentak bukak.

10. Dekat ‘wall’ facebook penuh dengan status maaf dan ‘doakan exam nanti’. Padahal sebelum ni ‘post’ status bukan-bukan.. huk3.

11. Waktu tidur dan bangun tidur telah bertukar shift. Kadang kala sehingga dah tak boleh beza matahari dengan bulan bintang.

12. Jerawat mula tumbuh berkeliaran di muka seperti ‘cendawan tumbuh selepas hujan’ akibat daripada tekanan peperiksaan. Pakej beserta kelemumur dengan uban sekali. Lengkap!

13. Dah tak ada masa nak sembang-sembang kosong. Semua sembang akademik yang dapat menguji keintelektualan minda. Dah tak ada gosip-gosip. Hehehe..

14. Masa nak tidur tu tak lepas pegang buku dan nota. Konon-konon dengan cara tu, maklumat dalam buku dapat serap masuk terus ke otak masa tidur macam copy filem daripada internal disk. Bijak bukan? (macam pernah buat je? huhuhu..)

15. Alhamdullillah, mula rajin dekatkan diri dengan tikar sembahyang. Dah tak lengah-lengahkan solat, buat solat Hajat, Qiamullail, baca al-Quran dan berdoa mohon permudahkan urusan.

16. Masa ni mula terfikir kenapa tak belajar awal-awal dulu. Haihh.. Pastu pulak buat azam untuk semester depan. Tak nak buat dah macam semester sekarang. Tup tup, semester depan sama je, malah lebih teruk. HAHAHA..

Friday, April 22, 2011

Aku Akan Kembali!!??




[Junsu]
I'll be back
Neon dashi nareul chajeul geoya
Geuttae dashi naega ol geoya
Geu nugudo neoreul naboda sarang hal sun eopgie

[Wooyoung]
Gabjagi ireom eotteokhae nan eotteokke
Haran malya nega dodaeche
Eottehke irae nan nega nal
Yeongweonhi saranghalgeoran mal mideotdan malya

[Chansung]
Yaksokhaetjanha yeongweonhi byeonhaji maljago
Urineun bunmyeong maejeojin jjagirago
Bunmyeonghi matdago
Nega geureohke yaegihaetjanha

[Junsu]
I'll be back
Neon dashi nareul chajeul geoya
Geuttae dashi naega ol geoya
Geu nugudo neoreul naboda sarang hal sun eopgie

[Junho]
You'll be back
Neoneun dashi dora ol geoya
Geuraeseo neol bonaeneun geoya
Naneun ara nega na eopshin motsandan geoseul
I'll be back

[Wooyoung]
(Neon nan urin) Heeojil su ga eopseo
[Wooyoung]
(Nega) Chakgageul hana bwa
Igeon nuguna
Hanbeonjjeum gyeokkneun gobiil ppuniya jeongshincharyeo

[Chansung]
Dashi saenggakhae (saenggakhae) amuri
Mareul hae jweobwado imi neon
Mareul deudji anha meariro doraojanha (~ojanha)

[Junsu]
I'll be back (be back)
Neon dashi nareul chajeul geoya (neon nareul chajeul geoya)
Geuttae dashi naega ol geoya (nan ara)
Geu nugudo neoreul naboda sarang hal sun eopgie
[ Lyrics from: http://www.lyricsmode.com/lyrics/0-9/2pm/ill_be_back.html ]
[Junho]
You'll be back (you)
Neoneun dashi dora ol geoya (dashi naegero)
Geuraeseo (dora ol geoya) neol bonaeneun geoya (nan ara)
Naneun ara nega na eopshin motsandan geoseul

[Taecyeon]
Listen baby girl
Geurae doraseojulke
Meotjige namjadabge nohajulke
Geurigo neol gwichanke
Haji anhke mareobshi jeo dwieeseo
Jugeun deushi seoseo
Barabolke neoneun moreuge geunyang meolli seo
Aju manhi tteoreojyeoseo naeui jonjaereul
Nega wanjeonhi ijeobeorige Uh~

[Nichkhun]
But you better know that I'm not giving you away
Will I ever stop waiting no way
It'll be the same in my world
I'm your boy You're my Girl
Jamkkan geudael bonaejiman
Nan nega dashi doraol georan
Geol ara geureoni geokjeong mara nega sseureojil ttae
I'll be back (I'll be back, I'll be back)

[Junsu]
I'll be back (I'll be back)
Neon dashi nareul chajeul (you know) geoya
(Neon dora ol geoya)
Geuttae dashi naega ol geoya (naega ol geoya)
Geu nugudo neoreul (no) naboda sarang hal sun eopgie
(Nobody, love you like me)

[Junho]
You'll be back (you'll be back)
Neoneun dashi dora ol geoya
Geuraeseo neol bonaeneun geoya
(I know) Naneun ara nega
(You know) Na eopshin motsandan geoseul
(Neon dora ol geoya) I'll be back


haish...beta demam pa nih??  ahahaha...layan korea lak...sepatah haram beta tak paham..mende la yang dowang bleter tu...wahaha..tapi rentak dyer bes..weee~~  ...i like it...wahaha..(blur sebentar)...........................................................arrrrrrrrrrr......nak tulis mende lagi erk?? tak der isi la plak na  citer kepada tuan-tuan hamba sekalian..lalalalala~~~ ok-ok..tuan hamba sekalian mesti da meluat tengok beta tehegeh-hegeh menggedik kat cini kan?? whahahaha..beta berangkat pulang yoo...chow2..wa caya lu..i love u...weeee~~~ tata...

Saturday, April 16, 2011

Saat Berduka Cita.....

wahahaha...(dalam hati) .......apa yang sudah terjadi pada diri beta?? sungguh memilukan...padahal tak der mende pon yang membuatkan beta patut bersedih...sepatutnya beta berdiri  ...sambil pandang ke atas daaaannnnnn......................... lalalala~~~ tetapi..di sebalik tirai rusuk dan organel yang lain....terbuku perasan cedeyh yang membara.........mengapa begini???  ......ada rasa cedeyh...rasa marah..geram...dan semua yang negatif belaka..apa yang sudah berlaku....waaaaaaaa.....tapi kan....tak der 1 makhluk pun yang akan paham what is happening to me...(ni sebab aku tak bagi tau sape-sape)...huhu...bila suda jadi macam ni..there is 1 solution...that is.........hehe..puas hati beta merembat moto kesayangan beta selaju 140 km/h...wahahaha...kalau bapak beta tau mampos...wahahaha...beta memecut sejauh 2 kilometer sambil menyelit di celah-celah bas dan kereta yang makngot (bahasa kedah = lambat)...wahaha...bederau darah....tapi kejap jer...ehehehe...saya sangat suka cabaran...tapi yang keje bodo ye tak?? saje g cari pasal..tak sunggoh ka cik bedah oiiii??

Cek Bedah : tak tumbuh tak melata,tak sungguh hang tak kata...

ahahaha...k la...beta berangkat dulu yooooo...babai...

Friday, April 15, 2011

Teknik Menjawab SPM......

weee~~ beta baru sahaja pulang dari menunaikan ibadah sebagai seorang pelajar yang berpotensi menggoncang dunia dengan penuh perasaan gahnya...ahahaha...kata alu-aluan yang sungguh mantap...mesti ekau semua rindu kan beta yang sudah melenyapkan diri dari arena yang juga berpotensi dalam merungkai segala permasalahan anda dalam konteks yang tidak logik mahupun relevan...wahaha...sungguh ku tak mampu nak berbloging..disebabkan oleh idea yang telah di curah kan dalam pengahayatan epik Fikri Fauzi Terindah dalam sejarah...wahahaha...beta malas nak pakai eden2 nih...skang pakai nama baru..BETA..ahahaha...ok2..back to our headline...program kali ni di adakan di astaka.....cewah...padahal dalam ceghok hutan banat  mana ntah depa bagi kami dok....huuuuu...cedeyh....sampai hati kami dicampakkan di dalam gelora sang peribumi melancarkan anjakan paradigma mereka kearah malaysia yang maju seiring wawasan negara yang terbilang dan terunggul...ahahahaha...beta sungguh suka merapu..jangan marah ya (sila baca dengan alunan suara lunak Siti Nurhaliza)  ....ahahahaha...ok2..sambung balek..diadakan di Pusat Latihan Renjer Hutan..ntah betoi ke tak..yang terletak di batu 10 jeniang..seb bek batu 10..kalo batu 2???!! haih...suda2...wahaha...bertarikh berapa erk?? jap2 nak cek balek...haaa...12,13,14 april 2011..tiga hari 2 malam (nyanyi macam dalam citer 3 hari 2 malam tv9)  ...tempat tido pun bagus..tandas pon boley la..nak kata cun abes..tak boley..huhu..sebab tak berapa nak cun..ngeee~~~ yang tak berapa bes adalah......dewannyer...huuu..sebab apa?? sebab tak derr kerusi..kena besila tas lantai  ....kebaih habeih haihhh....huhu...bayangkan la...duduk besila 4 jam..waaaaa~~~ sangat bes kan?? wahaha...nek kematu bontot beta...ngeee~~ tu je la sedikit sebanyak yang beta nak kongsi sekian pernama beta menyepi tanpa sebarang khabar sambil membiarkan diri kalian dalam tertanya-tanya..wahahaha...lagi 1..beta dapat no 4 dalam syarhan agama peringkat daerah..wuuuuuu~~ kalah lagi.....ngee~~...tape2...perjuangan belom berakhir...wahahaha...k la sahabat-sahabat beta yang dikasihi sekalian..beta terpaksa berundur diri..(tak nak tolong hamparkan red carpet ka??)  hahahahaha....ok2..beta berangkat dulu wahai rakyat sekalian...assalamualaikum & babai.....

Friday, April 1, 2011

Aku Bukan Nabi!!!!!

video






ku tutup mataku
dari semua pandanganku
bila melihat matamu
kuyakin ada cinta ketulusan hati

yang mengalir lembut
pengusa alam
tolonglah pegangi aku
biar ku tak jatuh

pada sumur dosa yang terkutuk
dan menyesatkan cintaku
andaikan ku bisa
lebih adil pada cinta kau dan dia

aku bukan nabi yang bisa sempurna
ku tak luput dari dosa
biarlah ku hidup seperti ini
takdir cinta harus begini

ada kau dan dia bukan ku yang mau
oh tuhan tuntunlah hatiku...........


kenapa aku dilahirkan sebagai lelaki yang berhati lembut??
kenapa aku tak dilahirkan berhati kental??
kenapa aku mudah menangis bila ada yang mengguris??
kenapa aku mudah bagi muka pada sesiapa pun??
kenapa??
kenapa jawapan yang aku pegang masih sama??
kenapa jawapannya mesti aku sayangkan dia??
kenapa hati aku berkata dia jantung aku??
kenapa dia macam tak faham keadaan aku??
kenapa dia macam tak faham sifat aku??
kenapa mesti aku yang tanggung semua ni??


Hati kata : aku cintakan dia.....aku tau aku selalu buat salah.......tapi tak semestinya aku kena menangis sepanjang
                   masa...


kenapa bila aku terlepas cakap walaupun sebesar biji sawi.....kamu terus bermuram???
kenapa aku yang kamu pilih??


aku bukan lelaki yang bagus sangat.....
tak sempurna...
hanya sederhana.....


kenapa bila kamu cakap "cinta" aku masih ragu-ragu walau hati mendesak bahawa itu semua jujur??
kenapa aku ragu-ragu dengan hati kamu??


aku cinta kamu.....
selagi hayat dikandung badan....
hanya kamu.......