Friday, April 1, 2011

Aku Bukan Nabi!!!!!







ku tutup mataku
dari semua pandanganku
bila melihat matamu
kuyakin ada cinta ketulusan hati

yang mengalir lembut
pengusa alam
tolonglah pegangi aku
biar ku tak jatuh

pada sumur dosa yang terkutuk
dan menyesatkan cintaku
andaikan ku bisa
lebih adil pada cinta kau dan dia

aku bukan nabi yang bisa sempurna
ku tak luput dari dosa
biarlah ku hidup seperti ini
takdir cinta harus begini

ada kau dan dia bukan ku yang mau
oh tuhan tuntunlah hatiku...........


kenapa aku dilahirkan sebagai lelaki yang berhati lembut??
kenapa aku tak dilahirkan berhati kental??
kenapa aku mudah menangis bila ada yang mengguris??
kenapa aku mudah bagi muka pada sesiapa pun??
kenapa??
kenapa jawapan yang aku pegang masih sama??
kenapa jawapannya mesti aku sayangkan dia??
kenapa hati aku berkata dia jantung aku??
kenapa dia macam tak faham keadaan aku??
kenapa dia macam tak faham sifat aku??
kenapa mesti aku yang tanggung semua ni??


Hati kata : aku cintakan dia.....aku tau aku selalu buat salah.......tapi tak semestinya aku kena menangis sepanjang
                   masa...


kenapa bila aku terlepas cakap walaupun sebesar biji sawi.....kamu terus bermuram???
kenapa aku yang kamu pilih??


aku bukan lelaki yang bagus sangat.....
tak sempurna...
hanya sederhana.....


kenapa bila kamu cakap "cinta" aku masih ragu-ragu walau hati mendesak bahawa itu semua jujur??
kenapa aku ragu-ragu dengan hati kamu??


aku cinta kamu.....
selagi hayat dikandung badan....
hanya kamu.......



0 Pakat-pakat muhong:

Post a Comment