Saturday, September 17, 2011

Blogging Antara Fantasi Dan Angan-Angan 7 : Lego Bionical Dan Kenangan

Assalamualaikum dan salam muhibbah..alhamdulillah..dapat lagi kita bertemu di dalam ruangan melapangkan dada dan melampiaskan nafsu semak samun di minda..

p/s : sila baca dengan nada ala-ala khatib sedang membaca khutbah..

hoho..bila mai angin senggugut malas aku..babai la pada blog terchenta ini..bila mai angin ahmar ghajin aku..10 entry aku na tulis walaupun tarak benda na share-share ngan hampa semua..(cakap kedah la no.. :-p) tu la aku yang diberi nama Mohd Fikri Bin Ahmad Fauzi..

     ensem giler arrr!! hahaha..

Blogger A : peqasan tak habis-habis
Blogger C : yup! aku sokong!

(T_T) sampai hati...

ok-ok..kembali kepada berita utama kita..that is my kenangan with bionical robot...hak3..lawak-lawak..ehhh..tapi kan..kecik dulu aku memang gila ngan natang alah tu..dari umur 5 tahun kot..first ak beli dulu cd rom dyer..game kot kalau tak silap..time tu gambo 2d pon kira canggih tahap gaban dah..game dyer lompat-lompat elak halangan ja..tapi masakan main waktu zaman kanak-kanak..benda cokia pon dua tiga jam boleyh fokus main..

Dictionary : cokia is bahasa kedah..in natural malay is lekeh..kira benda yang tak lulus ujian ketahanan sirim la..

antara figura yang masih tersimpan elok is this one :



ceghita sinopsis sikit..al kisah bermulalah ketika sbijik robot yang bernama tohunga onepu yang datang dari suku kaum onu-koro telah mengorek tanah hingga ke teras sebuah gunung  di tengah pekan yang diberi nama mata nui dan telah terjumpa kanohi ungu (tongkat sakti) dan kemudiannya beliau terjumpa pulak kota yang dah runtuh yang tertimbus di bawah gunung berapi tersebut..beliau dok dalam tu sampai bila pon beliau tak sedar and tetiba beliau dapat khabar ntah mai mana bahawa puak beliau da pupus..kemudian beliau gunakan kuasa yang ada kat tongkat sakti tu dan digabungkan dengan topeng kanohi (topeng lagenda yang berkuasa) untuk mencantumkan kembali puak-puak robot air,angin,api dan tanah..setelah berjaya bersatu dengan benda-benda tadi tu beliau telah menjadi ketua yang membekalkan tenaga kepada semua robot waktu tu..beliau dikenali sebagai Toa Voriki (dewa tenaga)..

kalau tak silap aku la kan..robot aku yang dalam gambo tu Toa Palingkop (dewa pelingkup) kot..haha..yang ni tarak dalam mana-mana manuskrip na..melawak ja..tapi sinopsis tu betoi laaaa..takkan na muhong kot..

Dictionary : muhong = bohong

p/s : kalau na baca entry yang sebelom ni sila klik ----> I LAP U

ok la..setakat tu la dulu kot..aku bukannya Zack Zukhairi na tulis bederet-deret..hak3..ok la..have a nice night..assalamualaikum and gud night..

0 Pakat-pakat muhong:

Post a Comment