Sunday, December 4, 2011

Hukum Islam Diherdik! Ke mana Pemuda ISLAM Pergi?!


Amboi-amboi~  sejak bila HUKUM ISLAM kena jadi ANJING bangsa lain ni??!! sial la lu..panas nih~




Amboi haih..pasai tu la orang tua-tua tak bagi orang muda-muda macam kita ni marah..ni sampai salam pun da lupa na bagi..YA ALLAH..

Assalamualaikum WBT..ni la orang kita..biaq bangsa lain naik atas..biaq bangsa dan umat kita ni idak dok kena nganjing..bahasa kedahnya dok kena kuda la noh..

tudya ambek hang..masuk-masuk terus kena balun..panas punya pasai..ngeee~  mintak maaf la noh pada para-para pembaca kerana cek kasaq sikit dalam post kali ni..tapi pantang larang yang cek paling pantat pantang adalah seperti berikut :-

i) owang kutuk mak cek
ii) owang kutuk abah cek
iii) owang kutuk adik BRAdik cek
iv) owang kutuk TUHAN cek
v) owang kutuk NABI cek
vi) owang kutuk AGAMA cek

makna HUDUD yang ditaarifkan di dalam KAMUS DEWAN DAN PUSTAKA edisi keenam hat yang warna merah hati tu (ya la kot) dekat muka surat 547 baris yang ke 8 adalah :-

 1. (jamak bagi had) batasan atau peraturan;
 2. hukum yg telah ditetapkan ALLAH yg tidak boleh diubah-ubah oleh manusia, spt hukum zina, murtad, dan minum arak...


DITETAPKAN ALLAH bukannya para malaikat atau manusia biasa..lagi pulak tak dak langsung kaitan dengan agama lain..yang paling tak masuk akai "HUDUD AKAN MUSNAH EKONOMI MALAYSIA"   apa cer??  selama ni ekonomi MALAYSIA kan dimonopoli bangsa lain?? hatta pengganut islam hapus sekalipun..MALAYSIA tetap membangun..lagi pulak..dengan terlaksananya hudud..negara akan lebih aman..dan lebih ramai pelabur asing yang akan masuk melabur..tambahan lagi..hudud berunsur MENGAJAR bukan berunsur serakah atau MENYAKITI seperti hukum sebat yang dijana dan dijalankan oleh manusia..sebat dalam islam walaupun jumlahnya banyak..mungkin dalam 40 sebatan, 80 sebatan, dan 100 sebatan..tetapi dengan berpandukan undang-undang ALLAH..tangan sang penyebat tidak boleh diangkat sehinga ketiaknya terangkat atau terbuka..makna kata pelan ja..sekadar untuk mengajar dan menyedarkan..

Berbanding dengan sebat yang diiktiraf manusia..walaupun jumlahnya kadang-kadang 15 sebatan, 20 sebatan, dan 3 sebatan..tetapi sekali kena bebirat pungkoq..3 kali kena hancoq pungkoq..mana 1 yang lebih KEJAM dan BAWA BINASA DIRI ??

OK?! masih tak puas hati?! katanya "SISTEM PERUNDANGAN TIDAK ADIL KEPADA SEMUA PIHAK KHUSUSNYA KE ATAS KAUM WANITA"..dia kata semua pihak..dear tokei yang dok muhong lebih dari cek tu..insan yang mengganut agama ISLAM SAHAJA yang terikat dengan perundangan tu..so jangan la naif sangat..belajaq tinggi-tinggi sampai dapat PHD..adakah PHD (philsophy of doctor) atau PHD (perasaan hasad dengki) ?? You ada PHD gua SPM pun belum habis..you boleh fikir la..dengan hukuman manusia kepada perogol dan pembunuh kadang-kadang just penjara 2 3 tahun ja..then boleh ikat jamin pulak..dengan hudud pulak, sang pembunuh yang di sabit kesalahan dan terbukti bersalah dan bermotifkan yang jahat-jahat (ye la kot..cek ngaji pon tak habis lagi) akan dijatuhkan hukuman bunuh oleh sang PEMERINTAH..yang mana lebih ADIL?? You boleh pikiaq la..jangan la NGENG sangat..

walaupun cek ni semayang pun kadang-kadang tak cukup waktu..tapi pasal agama..MATI sekalipun akan ku terima..lu ingat arr..lu sekalang duduk mana negala? belapa lamai lu punya olang ada dalam tentela? walaupun itu luit lu pegang..lu kena ingat..ini negala arr..masih ala olang islam yang kuat..lu jangan bikin langsi arr..silap ali bulan lu kena nganjing balek lu jangan kata apa-apa arr..sendili mau ingat laa..


P/S : cek bukan nak cari gaduh..tapi cek tak mau agama cek owang buat taik..

HIDUP MULIA ATAU MATI SEBAGAI SYUHADA'A!!


sekian..assalamualaikum WBT...




0 Pakat-pakat muhong:

Post a Comment