Thursday, January 17, 2013

Vendeta Bersih

Assalamualikum W.B.T.

Indah berbalam si awan petang,
     Berarak di celah pepohon ara;
Pemanis kalam selamat datang,
     Awal bismillah pembuka bicara.

Kabare? Sihat wal lepat liat kah anda? Kalau dah lalok ke blog gua past-pastilahnya sihat kan? Kalau xsihat pun anggaplah yang anda tu sihat, muehaha! Ehem, macho itu perlu.

Ok, tudei ai wut laik tu tel u ol a bit of basi stori dat is de epik of "Listen, Listen, Listen, Let Me Speak Mantra By Zohra"

Dari sumber yang boleh dipercayai, kes ni dah sebulan sembilan hari. Tapi kenapa sekarang baru nak dicanai? Musykil bukan? Tapi itu xmenjadi isunya, yang gua berbulu ni dek tisu busuk yang disediakan di kedai mamak baru-baru ni, ok tipu ja.



Ok ni la mamak yang bagi tisu-tisu badan budak-budak UUM membusuk, who's that cute bebeh? She is Sharifah Zohra Jabeen, Presiden Suara Wanita 1 Malaysia. Gua xpasti beliau masih memegang jawatan tersebut, dengar desas desus beliau dilucutkan jawatan dek isu ni lah. Xkesahlah mungkin beliau pun dah insaf, yang bertisu-tisunya ni mamat vendeta yang mengganyang pelajar UUM dengan gelaran BODOH tu. Gua nak tanya, relevankah soalan mamat tersebut?

Mengikut sesetengah sumber, UUM hanya menyediakan dewan dan peserta yang ada dalam tu majornya dan berkemungkinan bukan pelajar UUM. Dan permasalahannya lagi, perlukah libatkan politik? Hanya kerana bertepuk tangan dan bersuara bagai nada sinis adakah perbuatan tersebut dianggap menyokong? Bitch please, xsampai ke dasar dah cakap nampak harta karun, memang karutlah. 

Gua bukan nak berpolitik, tapi kalau melihatkan sikap yang sedemikian, adakah dia layak dianggap sebagai hero rakyat yang kononnya bersabung nyawa di perhimpunan Bersih? Awal-awal lagi gua tunduk tanam muka, malu kot. Jika mamat tersebut ada PHD sekalipun, adakah perlu berkata sedemikian? Perlukah menghina? Perlukah menuduh? Gua rasa kes ni xperlu nak melibatkan mana-mana parti, benda ni pun jadi atas sikap presiden tu sendiri, xperlukan nak menuduh, menghina dan libatkan mana-mana parti? Kan kan kan?

Bagi gua, korang nak berpolitik tu suka hati lah asalkan jangan libatkan orang lain, tapi kan lagi bagus kalau korang jaga mak ayah bagi sempurna dulu baru cakap pasal politik. Politik libatkan negara, kalau dari institusi keluarga pun dah tunggang langgang, lagi bagus xbercakap pasal politik bukan? Make up your mind, jangan tuduh melulu, xperlu jugak menghina bagai nak gila kan? Tepuk dada kerah akal, fikir dulu sebelum berkata-kata.

Sekian, Assalamualaikum W.B.T.

0 Pakat-pakat muhong:

Post a Comment